Ellicka 2 månader.

Datum:2008-06-26 Tid:16:13:30
Ellicka växer så de knakar! Kom preics hem med tjejen från hennes 2 månaders kontroll.
Hon vägde 5550g och vad 60cm lång. Barnläkaren sa nåot i still med "Har hon växt
så mycket på en månad?"
Såklart blev jag livrädd och trodde att de var något fel
på Ellicka, att hon växte förmycket och att dom skulle sticka in en rejäl spruta i henne
med någt gift som gör att hon inte växer mer, som säger till hormonerna "bra jobbat,
men nu räcker de!"
  Men dom få sekunder av oro vad onödiga, de var tydligen inte
något fel alls på Ellicka, utan hon bara växer mycket, och ligger över medelkurvan för
sig ålder.
Ellicka hatade dagen besök, hon ville inte le eller snacka. Hon sket fullstädigt i att
charma läkaren och sköterskan. Hon bara låg där och var skitsur. Ibland, speciellt mot
slutet så gallskrek och så hon blev illröd.
Allt började med att jag la ner henne, de hatade hon. Sedan skulle kläderna av och
blöjan, de hatade hon. Sedan när vi skulle mäta, väga, lyfta & kläma som var de nog.
Hon ville inte alls göra något av de där som läkarne ville. Hon jag kunde inte direkt lugna
ner henne eftersom jag inte fattade var läkaren sa(en äldre invandrarkvinna som kunde
svenska, dock inte bra nog så att jag kunde förstå henne). Sedan la läkaren Ellicka på
mage och då var de kört, hon skrek så jag trodde att hennes hals skulle spricka. Hon
höll upp huvudet, och rulla runt. Hon rullade nästan av skötbordet, för läkarne pillade
med sitt stetoskop.
Efter allt plågade skulle allt på igen, och då ville hon inget annat än bara komma upp i
min famn. Så att få på hene kläderna tog en stund eftersom hon skrek och sprattlade
så. Kände mig verkligen som världens sämsta mamma när jag bara stod där och såg
på min bebis när hon använade all sin sista energi åt att skrika.
Ellicka somnade direkt i vagnen påväg hem, och stensov ända tills jag var tvungen att
få in vagnen i lägenheten. Då var jag en elak mamma igen, iaf såg de ut som att Ellicka
tyckte de när hon blängde surt på mig  med halvöppna ögon innan jag la ner henne i
sängen.

Kommentarer
Postat av: josefin, mamma till Julia

visst gör det ont i mammahjärtat? Detta besök liknade julias tre månaders kontroll. Julia blir hysterisk om hon är hos någon annan än mig eller Linus. Hon kan vara hos vissa, men i stort sött så är jag den enda som duger. Hon blir ilsken och hysterisk om någon går för nära när dom ska prata med henne vilket bvc kärringen gjorde. Det gillade inte Julia alls, hon skrek hela besöket. Hon var sådär hysteriskt bitter som det lät som Ellicka var ;D. Hon blev argare ju mer man krånglade med henne, klä av för vägning, mätning etc. JUlia hatade bvc besöket enda från början, du kan ju gissa julias humör efter sprutan hon fick ;) haha. Hon skrek och ´skrek, tillslut lyckades jag trösta henne & när jag lade ner henne i vagnen så somnade hon md en gång.



Jag tycker du verkar vara en utmärkt mamma, du är verkligen jätte duktig anna. Jag hoppas verkligen att du får den beröm du förtjänar, för du ska verkligen ha creed :)Ellicka kan vara stolt att få ha dig som mamma :)

2008-06-26 @ 19:55:12
URL: http://wigren89.blogg.se/
Postat av: ' CAROLIN

naw snutte! tack för kommentaren! gud vad hon växer lilla tjejen, och vad fin hon är! :D kram från mig och busungen :)

2008-06-26 @ 20:18:31
URL: http://leobus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0