Serier, sömn, pappa & flytt.

Datum:2008-07-21 Tid:04:53:44
M & Ellicka sover. Men jag har blivit konstig och svag och kan verkligen inte
somna. Såg klart på hela säsong 3 av Greys Anatomy igår natt, så nu vet jag inte
vad jag ska se på. Troligtvis blir de ju att jag faller tillbaka till Gilmore girls, igen.

Ellicka vägrade att somna ikväll. Jag & M satt uppe till 3(!) med henne i sängen och
kollade på That '70s show. Stackars M börjar jobba klockan 7, vet inte hur han
kommer orka det. Jag kan ju iaf vara hemma och ta de lungt, baka en kladdkaka
och dansa med Ellicka. Jag får hoppas att jag får en stund att vila under morgon-
dagen, eftersom jag inte lär lyckas somna innan M's väckarklocka går igång, och
när den väl ringer så vaknar Ellicka. Så de är de bara att sätta igång dagen.

Min pappa kom förbi snabbt idag och sa hej. Vi snackade lite om flytten. Vi kom
väl egentligen inte fram till något. Pappa tog Ellicka och satte sig på en stol och
ungen börjar verkligen gallskrika. Hon tittade upp på pappa och sedan såg man
bara hur hon blev alldeles förstörd och sedan kom höga gallskriket. Och detta
hände ett par gånger. Stackars Ellicka som blev så ledsen av att sitta hos sin
morfar, och stackars pappa som inte kan hålla sitt barnbarn utan att hon skriker
som om hon skulle dö. Dock berode de nog inte på min pappa, utan att Ellicka
precis var nyvaken för at hon hade kisat, och var egentligen fortfarande trött. Hon
såg nämligen vädligt slirig ut i ansiktet.

Angående flytten vet jag inte hur de ritkigt blir. Vi skulle egentligen fått lägenheten
i mitten av Juli, och vi blev erbjudna den för att dom som bor där nu ville flytta ut så
snabbt som möjligt. Men vi tackade nej eftersom att de var lite väl saftigt för oss att
betala 2 månadshyror. Så istället kom vi överens om att 1 Augusti skulle vi få nyck-
larna till lägenheten. Men nu har dom fått för sig som bor där nu att dom ska föröska
flytta ut under den helgen efter 1 Augusti, som är en fredag. Och de känns lite fel att
dom ska få gå och sega under en hel helg så att de ska bli smidigt för dom. Vi vill
väl inte att M ska behöva ta litet från jobbet veckan därpå för att vi ska kunna flytta?
Tänk om de var så att vi var tvungna att vara ute 1 Augusti från våran lägenhet , vad
skulle vi tagit vägen den helgen med våra saker om dom ska gå och slöa?
Men vi ska nog göra en fulig och säga att vi måste vara ute ur vårann lägenhet den
dagen, så dom kan ju bara packa sina saker och försvinna. Eller så får dom betala
en tusing av hyran eller nåt. Jag tänker iaf inte gå med på saker för att de ska under-
lättas för dom.
Jag som ville vara en bortskämd Anna och faktiskt fira min födelsedag med M &
Ellicka med en tårta i nya lägenheten när jag fyller 19 den 5 Augusti. Men vi får väl
se om dom nuvarande hyregästerna ger med sig och gör som man ska göra enligt
reglerna på AB Bostäder.

Nej, nu ska jag dricka lite vatten. Kanske ta sista biten kladdkaka. Fixa lite med AH
i Wow. Kanske göra en quest eller två. Jag & M tog oss till Outlands idag med våra
första hordechars. Kul Kul.
Eftersom de inte blivit några nya kort på Ellicka idag, så klipper jag in en liten bild
ifrån Wow istället. Så de blir lite färg i bloggen.

De är fint i Wow.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Helt klart ska ni stå på er när det gäller lägenheten, annars måste de ju betala. Det är ju er lägenhet från den 1:e.

2008-07-21 @ 09:50:02
URL: http://wessand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0