En tråkig & svartsjuk tjej.

Datum:2008-07-23 Tid:10:45:17
Jag tror jag håller på att få en finne i örat, eller så har jag sovit på något hårt.
Typ dvdkontrollen eller någon annan skit M säkert bett mig ta ur sängen ett
flertal gånger.

Jag är sådär superkär och har hittat den perfekta killen för mig. Men jag är en jävldigt
dum flickvän, iaf en fruktanvärt svartsjuk sådan. M är så sjukligt trofast att han skulle
inte släppa mig om jag brann. Dock tror jag ändå att de finns 2 saker som skulle kunna
få M att lämna mig..

1. Jag är inte lika rolig och vill inte hitta på saker. Jag är ganska blyg och blir lätt insnöad
på mina egna saker. Jag trivs bra med att bara sitta hemma och spela, se på Gilmore
girls när jag är ledig, medans han gärna vill gå ut och gå, träffa folk eller hitta på något
annat. Och just nu är de inte lättast för mig som har en dotter på snart 3 månder som
vägrar att ammas sittandes att gå någonsans och hitta på något.

2. Min svarsjuka. Jag har försökt vara den där coola flickvännen som förösker tycka att
de är mer än kul att han har tjejkompisar, jag förösker vara okej till 100% när gamla
ragg & flickvänner kommer på tal, men innom brinner jag upp. Jag blir helt galen, som
om en hundvalp fick syn på en kyckling. Bara ett tjejnamn från jobbet kommer upp raml-
ar mina tankar iväg direkt om att M vill göra dittan & dattan med henne, och att hon till
varje pris förösker få iväg M på orena saker. Jag tänker naturligtvis inte nämna namn
här, vore inte schyst mot tjejerna, för då kommer dom få reda på både de enda och de
andra jag tycker om dem, även fast jag egentligen inte har en bra aledning för det.

Men de mest pinsamma och dummaste med min svartsjuka(förutom att smygläsa hans
msnkonversationen ner han springer på toa, eller läser hans sms när jag låtsas kolla
på klockan i hans mobil, ja jag vet jag är en paranoidjävel.) de är när de gäller hans
mamma. M är väldigt mammig och de är inget fel med de. Men jag har varit väldigt käns-
lig över de och tyckt att han velat umgås mer med sin mamma än mig. Jag har till och
med varit så jäkla dum & fylld av svartsjuka att ni vi snackat om saker har jag släng ur
mig: "Du älskar din mamma mer än mig!"  När jag kommer på mig säga något
sådant känner jag mig verkligen idiotiskt, känner mig kräkt av mig själv. Jag blir galen!

Gammal bild.

Jag förstår inte hur M kan stå ut med mina eviga svartsjuka. Jag hade aldrig pallat det.
Jag tycker seriöst ofta riktigt synd om honom. Hur jag än föröskte stoppa mig så går
de inte, kastrullen innom mig kokar över gång på gång och jag måste alltid städa upp
spisen efteråt.
Och jag tycker inte de är något fel egentligen med att M gillar sin mamma och gillar att
umgås med henne. Jag gillar ju också henne. Jag är väl kanske bara avundsjuk att han
har en mamma att umgås med eftersom jag inte har det?
Och de är sjukt av mig att ibland tycka de är fel att han vill vara sin mamma mer än mig.
Han har ju bott inuti sin mamma, han har haft henne i sitt liv i 23 år. M har varken bott
inuti mig, och jag har bara känt M i 2 år av hans liv.

Jag vill inte att M ska lämna mig, så från och med nu får jag helt enkelt föröska behålla
alla kakorna i burken och bli en bättre flickvän. Jag ska följa med ut på promenader,
jag ska kolla på en skräckfilm. Jag ska le och nicka när han berättar vad han och hans
kvinnliga arbetskollega gjort på jobbet. Jag ska inte slänga ur mig flera dumma komme-
ntaer. Från och med nu ska de vara säkert att skicka sms till M utan att jag kommer läsa
dem. Och hans msnkonversationer ska jag inte ens titta på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste jobba på det. Det finns inget som tar död på ett förhållande så bra som svartsjuka. Hitta på roliga saker själv. Ta ut lilltjejen, säkert jättenervöst dom första gångerna men det blir bättre. Lär henne att ammas sittande. Hon kommer inte svälta ihjäl. Hon kommer att äta.

2008-07-23 @ 11:26:55
Postat av: Frida

Svartsjuka är bra i viss mängd, det visar att man bryr sig men ibland kan det gå överstyr... Jag förstår dig, det är inte lätt men man får ge det tid!



Jag spelar på Argent Dawn :) Spelade tidigare på Turalyon men flyttade över till AD för ett drygt år sen.. Vart spelar du? :)

2008-07-23 @ 14:52:11
URL: http://fridasfiffiga.blogspot.com
Postat av: ankii

JAG VET! hur lætt ær det inte att gøra smulan till væsta tårtbiten? det ær i alla fall en bit på vægen att man vet om det sjælv...då kan du ju alltid ænda dig lite, eller i alla fall tænka till två gånger.

2008-07-23 @ 17:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0