Si & så.

Datum:2008-07-19 Tid:18:44:37

Jag kan verkligen inte förstå hur folk skaffar mer en ett barn. Visst är de undebart,
hon är världens sötaste unge när hon ler och när hon ligger nära. Det var sjukt
mysigt när hon låg i magen(även fast jag ofta, näst intill jämt klagade på magen).
Men dom stunder när hon är ledsen, och när hon är otröstligt så är de hemskt.
De hugger riktigt i hjärtat och man förstår inte hur man ska stå ut en livstid med
att veta att så småning om kommer du få se ditt barn ledset igen. Det är en pina.
Men jag fattar inte hur folk som redan har fullt upp till 100% orkar bli gravida och
sedan bära omkring på ett barn i 9månader. Det är tungt, obekvämt och man
kräks och kissar hela tiden. Så hur hinner man tahand om ett barn(och ibland fler
än ett!?) när man ska bygga en bebis i magen?
Och hur folk, eller kvinnor kanske jag ska säga, klarar av att föda mer än ett barn?!
Innan du fött barn så förstår du inte hur jobbig och knepigt de verkligen är. Innan
man föder man så förfinas tanken om att föda barn, men när de mörka verkligen
är egentligen såhär:

Fast såklart är det tvärtom, saken ska ut och inte in. Ingen lätt match om man
frågar mig. Och jag kan nästan lova att jag kan få med ett antal andra kvinnor på
den listan.

Jag mår fortfarande dåligt över förlossningen, får smått panik när jag tänker
tillbaka på hur de gick till och vad som hände. Får panik över att jag egentligen
inte vet vad som skedde, utan helt plöstligt gör de jävligt ont i ett X antal timmar
och ett huvud+ett barnkropp ska ut genom ett hål som annars inte direkt är så stort.
Jag får ångest av att veta att jag behöver gå igenom de där en gång till om jag vill
ha fler barn än Ellicka. Och jag vill ju att Ellicka ska få syskon.
Men alla säger att jag glömt av smärtan om några år. Smärtan är redan glömd,
men rädslan, paniken & ovisheten ligger fortfarande riktigt djup kvar inne i mig.


Idag är Ellicka lite grinig. Tror mer och mer på att hon fått en litenförkylning som
mig. Alltså ingen snuva direkt, utan mer öm i nästan och halsen och lite stel i
nacken. Stackarn. Hon gnäller och småskriker till och från när allt egentligen verkar
vara bra. Vi hade även jätteproblem att få henne att somna igår. Hon var sjukt trött
och däckade till hela tiden, men väckte sig själv av ett ryck och total vägrade att
slappna av. Hon skulle vara uppe, de var ingeting att snacka om. Tilllslut somnade
hon i min famn när jag & M kollade på That '70s show, läskigt nog somnade hon
med öppna ögon. Så vi fattade inte ritkigt att hon sov förens en stund senare. Sedan
la vi henne i våran säng. En stund senare när M skulle titta till henne låg hon hon
sprattla och sparka. Gjorde ljud ifrån sig. Täcket åkte av gång på gång. Vet inte vad
hon drömde, men livligt var det.

Just nu är M's pappa här, alltså Ellickas farfar. Ellicka fick en uppsättning av fina
kläder i storlek 68. Och växer hon som hon gör nu som kommer hon snart kunna
ha dom. 62 börjar bli för litet. Men en litet tag till kommer hon nog kunna få på sig
dom kläder.

Ellickas farfar. Riktigt stilig karl.


Idag har vi inte direkt några mer planer. Om de inte regnar mer ska vi nog föröska
oss på en promenad. Och ikväll är de sista lediga kvällen som M kan vara uppe,
för på Måndag börjar han jobbba igen. Så vi får föröska passa på att njuta av den
kvällen, och om jag känner mig & M rätt så njuter vi framför Wow, om Ellicka vill
sova. Annars blir de nog familjemys med en trött Ellicka framför tv'n.


En några dagar gammal bild på Ellicka. Skrutten har blivit stor nu!


Kommentarer
Postat av: ' JOSEFIN, mamma Julia

ooh vilken fin bild på sötnosen,



självklart ska du ha fler barn anna, dom är ju helt udnerbara. Vägen fram tills man har barnet utanför magen kan vara alltifrån enkel till ett helvete, men nu i efterhand; visst var det värt allting då? All ovisshet, den jobbiga graviditeten med alla möjliga sympton osv?`;)



Du är en jättestark tjej & en jättebra mamma åt Ellicka, du komemr klara dig alldelse fint. Dagen då du bestämmer dig för nummer två så är jag säker på att du kommer känna dig mer säker på vad du ger dig in på :) Du kommer och klarar redan nu allting perfekt :)

2008-07-19 @ 20:22:18
URL: http://wigren89.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej! Jobbigt att du har den bilden av förlossningen..själv längtar jag tillbaka till min =) Fast min förlossning kunde inte ha gått bättre..så då har jag höga förväntningar vid nästa sen..Ellicka är jättesöt =) och jag förstår dig om de jobbiga dagarna då de bara skriker..Elias hade ju kolik..så jag är inte så sugen på en till de jobbiga dagarna..men visst längtar man efter en till när de sover så sött i ens famn =) Hoppas allt gått jättebra för er! =)

2008-07-20 @ 07:34:40
URL: http://kyssan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får en verkligen att vilja skaffa barn :)

2008-07-20 @ 15:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0