9 Januari.

Datum:2008-01-09 Tid:14:15:16
M har åkt iväg för att träffa sin vän och hans 6månader gamla dotter.
Tycker jag är bra, då kan han leka pappa lite. Kanske till och med byta en blöja?
Jag gillar inte att vara ifrån M, men ändå idag måste jag säga ÄNTLIGEN kan jag
sätta mig ner och lyssna på min musik, utan att han ber mig stänga av, blir sur
och sätter på sig hörlurar. Utan idag kan jag lyssna på Morrissey hur högt och
länge jag vill. Så nu sitter jag här och lyssnar igenom min älskade musik.

Måste även skriva om en band som heter Fate Or Trouble. Dom har gjort en nyversion
av låten 'Everyday is like sunday'. Och jag måste säga att jag tycker faktiskt de är en
intressant version av låten. Jag tycker att de är bra, även fast jag annars inte brukar
tycka att folk gör Morrissey låtar bra. Men denna har alltså gått hem.

Har även passat på att äntligen kollat upp något jag länge undrat över om de verkligen
kunde stämma. Om man följer Gilmore girls så vet man nog att karaktärerna Lorelai
och Rorys yttre jömförs med två andra personer. Rory blir jämförd med Audrey
Hepburn och Lorelai blir jämförd med Natalie Wood. Och nu efter jag faktiskt kollat upp
de så råder de ingen tvekan(för mig) om att Alexis Bledel(Rory) är lik Audrey Hepburn.
Och visst finns de en liten likhet mellan Lauren Graham(Lorelai) och Natalie Wood.

(1. Alexis Bledel. 2.Audrey Hepburn. 3.Laruen Graham. 4.Natalie Wood.)

Idag kan jag även meddela att de är endast 99 dagar kvar till vårat BF datum.
Av 280 dagar, är de alltså(ungefär) 99 dagar kvar, och det tycker jag är otroligt.

Imorgon ska jag på möte på Boda, något jag inte ser fram emot. Jag har inte
haft någon konakt med dom sedan jag sprang ur möteslokalen illgråtande.
Något som jag faktiskt tror kommer hända imorgon igen. Skillnaden från de
förra mötet och de som är imorgon är att nu kommer min pappa och chefen för
Boda delta. Så de känns som om dom kommer kunna hitta ganska mycket att
få ner mig med.

Något jag även måste få ur mig, så är vädligt irriterande är att jag är 18 år,
jag ska ha barn tillsammans med min sambo. Och ändå så blir jag fortfarande
behandlad som om jag vore 13 år och jättenaiv. De blir jag av vuxna i allmänehet,
men även min far och min sambos mamma(Känner jag). Och de är irrterande så att
de inte går att beskriva. Jag måste försöka göra de bästa jag kan för att bli världens
bästa mamma, jag vill inte lägga energi på att folk ska lyssna på mig, och faktiskt
respektera mig. Jag tycker de är en självklarhet att de ska de. Men nej, jag kommer
förbli pappas flicka även fast jag kommer ha ett barn. Otroligt jobbigt.

Nu blir de flingor och mjölk. Nog en kopp te och kanske några avsnitt av GG.
Eller så kommer jag bara rinna ner i soffan och fortsätta att lyssna på musiken.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Oh Morrissey är också en av mina favoriter... Har nästan alla skivor :)

2008-01-12 @ 22:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0