2007, året som gått.

Datum:2008-01-03 Tid:20:52:35
Januari.
Inget speciellt egentligen. Satt mest hemma i min lägenhet och kollade på
Gilmore girls. Eller drack te med Marlene. Träffade M i januari, och kommer aldrig
att glömma det.

Februari.
Ungefär samma som månaden innan. Hade dock börjat skolan, som jag avskydde.
Var ofta rejält förkyld. Saga reva fortfarande på tapeterna och jag drack ingen alkohol.

Mars.
Började leva något normalt igen. Umgick med vänner som förut. Träffade M mer och
mer. Fikade med folk. Marlene och jag drack mycket te. Den 9e hade Paaso fest,
och på kvällen sov jag hos M. Den 23e var de dansafton på bäckäng. Och dagen
därpå satt jag, Marlene och Jimmy och snackade om högstadietiden i timmar i stads-
parken. På kvällen var de överraskningskalas och Thailand som fyllde 18 år.
Den 28e fikade jag och Emelie i stadsparken. Vi käkade sallad och var sotis på alla
kärlekspar som gick förbi oss.



April.
1
April var de kubb. Vi var på en strand i sjömarken. Drack folköl och kubbade,
jag minns att jag fick ner kungen och var vädligt stolt över det.
Den 3 April var de lov, och folk var lediga från skolan. Så vi drack öl i stadsparken,
för att senare hamna hemma hos Simon.
På påskafton var jag med Hanna & Agnes på olika fester runt om Borås. Dock inga
roliga fester, och de spårade ut på kvällen. Hade bråkat med Marlene, och vi pratade
inte med varann på månader, något som jag tycker var väldigt trist.
12 April fotade Emelie Emma i en studio på Viskastrand. Jag fick följa med och jag
råkade hamna på några kort.
15 April var de grilling och kubb på Almenäs med Emelie, Simon, Optical, Ostiz m.fl.



Maj.
23
Maj tog jag upp mitt wowspelade igen efter en långtids paus. Kanske inte så smart
att fastna i de igen, men roligt är de. Dock spelade jag horde då, och spelar allierad nu.
Jag var ganska fast i de träsket länge, och hann inte göra så mycket mer än att spela.

Juni.
12
Juni var jag i stan med Joakim, Hanna, Ruby & Emelie. Jag & Hanna åt sushi.
Emelie tog lite kort. Jag dansade lite till the smiths. Senare for jag & Em upp till M för att
träffa honom. Vi käkade blöta jordgubbar, som vi senare gav bort till några.
27 Juni satte jag & Emelie oss på en tågresa som tog evigheter upp till Borlänge för vi
skulle på Peace&Love. De bles 5dagar med regn, alkohol, musik, dåligmat och frossa.
Dock hade vi vädligt roligt, men vet inte om jag kommer palla, eller ens vill åka på en
festival igen. En gång räcker nog.



Juli.
11
Juli var jag nere hos far & Eva i stugan. De spöregnade hela dagen. Men de var ganska
lyckat ändå. Saga fick leka med feta Rudolf. Och jag fick är sockerärtor och hemgjort potat'
issallad. Fick även träffa på farmor & farfar.
18 Juli kom M hem till mig, och försvann aldrig igen. Något som jag är väldigt glad över.
19-20 Juli var jag på Kolmården. Fick se fåglar, tigrar och asiatiska vildhundar. Åt konstig
mat, och hotellet jag bodde på sålde inte Loka, så jag höll på att bli uttorkad.
24 Juli fyllde farmor 80 år. Så vi hade kalas för henne i nere i Bua. Dåligtväder, men god mat.



Augusti.
2
Augusti såg jag Salem Al Fakir i Borås. Bra spelning från en vädligt sprallig kille.
Jag fick även min ena skosignerad av honom.
5 Aug fyllde jag 18. Min barndomstid var över. Jag, Hanna, Paaso, Teddina, M och
Mattias firade på Lilla Krogen, den enda krogen som är öppen en söndag i Borås.
Stella och Marcus var även hemma hos mig och grattade.
12 Aug är en dag jag nog aldrig kommer glömma. De var dagen då jag & M fick reda
på att jag var gravid, och beslutade oss för att behålla det.
Ungefär hela Augusti gick åt till att smälta in de, och de gjorde jag och M framför
datorn, när vi spelade wow dygnet runt.


September.
I September började magen växa. Vi var på inskriving hos MVC. Höstem började
komma och jag följde som vanlig en massa serier, och spelade wow.
En vädligt lung månad för mig & M.

Oktober.
5
Oktober såg vi Miss Li på trägårn. Den 9e träffades jag, Hanna & Optical för att
åka till Max, som vi alltid gjorde innan. Vi tjötade och käkade fetmat. Några träffar som
jag uppskattar väldigt mycket.
Jag & M flyttade ihop på riktigt. Så vi flyttade in i hans 2a, och lämnade min 1a på
hässleholmen. Saga gillade att bo i en större lägenhet, och de gjorde vi med.
30 var vi på ultraljud på sjukhuset, bebisen mådde bra.



November.
7
e var jag & M på ett vädligt långt ultraljud hos barnmorskan. Fick se våran lilla
söta skitunge som ligger i min mage och plaskar. De var allt en liten enveten unge,
som inte ville sträcka ut benen, utan helst bara ligga som en fotboll och dricka vatten.
12 November fick jag den sista Gilmore Girls boxen inköpt, så att jag har hela säsongen.
Något som för mig är vädligt stort, eftersom de är en serie jag följt i år och dar.
Bebisen började även röra på sig, så man kunde känna lite, mysigt.



December.
6
December såg jag & Emelie Kent i Lund. Vädligt bra, och vädligt mysigt. Vandrarhemmet
var litet, och kuperna var trånga. Men de var ändå mysigt.
Jag och M fick iordning lite mer i lägenheten. M's kompis som hade sina möbler i vårann
lägenhet var äntligen och hämtade dem. Så jag & M kunde fixa i ordning lite med våratt.
Julafton firade jag hemma hos min pappa. Vi hade ganska mysigt, åt julmat och familjen
mobbade mig för jag var tjock. Alla kom fram till att jag & M tydligen ska få en flicka.
M firade hos sin mor, så jag var ensam hemma. Mycket tråkigt. Man vill inte vara ifrånd en
man älskar mest, speciellt inte på jul.
Den 28 decemver var jag & M hos barnmorskan. Lysnade på lite hjärtljud och mätte magen.
Mitt SF mått vad på 23cm, och bebisen hjärta låg kring 150slag per minut.
31 December, årets sista dag, nyårafton firade jag & M med Mattias, Micke & Emma.
Dom drack vin & tequila, jag drack alkoholfri cider. Vi spelade Nintendo Wii och tovlslaget
firade dom andra ute med en cigg i handen, och jag inne i lägenhet för att lunga ner Saga
som var rädd fär raketerna. Mycke trevlig nyårsafton, och ett bra slut på 2007.



Jag tycker att 2007 var ett bra år. Och jag kan inte beskriva hur glad jag som har träffat M.
Att vi bor tillsammans och att vi faktiskt ska ha bebis till April.
Låter så töntigt, men M kom verkligen i rätta stunden, och jag vet inte vad jag hade gjort utan
honom. Och vet inte vad jag skulle göra utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0