19 Januari.

Datum:2008-01-19 Tid:22:14:11
Vi kom inte vid halv 1 på förlossningen. Och dom stoppade in mig och M i ett rum.
En sköterska kollade med något konstigt föremål om hon hörde fosterrörelser,
och de gjorde hon. Sedan fick jag sätta mig i en fåtölj och se bebisens hjärtrytm.
Den fungerade bra. Och de vara ganska skönt att jag & M fick andas ut.
Sedan kom de en kvinnlig läkare och gjorde ett vädligt snabbt ultraljud för att kolla
mängden av fostervatten och allt sådant i magen stog rätt till med barnet.
Det gjorde det. Så antagligen hade han/hon bara en lat dag, och ville inte röra sig.

Idag är de nog också en ganska lat dag. Bebisen har inte varit igång så mycket.
Jag tror allt den hickade en stund förut. Sedan har den rört och sprakat lite.
Skönt och veta att den lever och mår bra iaf.

Just nu ser jag på Gilmore Girls och dricker iste. Snart ska jag nog se en komedi
eller något. Mår inte ritkigt 100 idag, och är vädligt trött. Ögonen hänger inte ritkgit
med och jag känner mig febrig, även fast jag inte har något feber.
Saga är iaf hemma, så de är jag vädligt glad för. Hon är vädligt kelig och låter inte
ritkigt mig vara. Och de är inte ofta hon är sådan. Hon brukar gilla vara ensam.

Idag försov jag mig också. Skulle egentligen på öppethus på mitt gamla dagis.
Men vi kom hem såpass sent inatt från förlossningen, och jag var vädligt trött
efter jag varit så orolig för liten igår. Riktigt riktigt tråkigt. Såg verkligen fram emot
att besöka Södergården igen.

Nu blåser de inte heller lika mycket som de gjorde förut. När de verkligen tjöt utanför.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Skönt att allt var ok!

2008-01-19 @ 22:48:52
URL: http://wessand.blogg.se
Postat av: corny

men vilken tur att allt gick så bra då =)

2008-01-20 @ 21:48:56
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0