Vila vila vila.

Datum:2008-02-29 Tid:14:11:38
BM idag var helt okej. Hon stack mig i fingret, och jag fick idag lämna urin för
första gången sedan min inksrivning. Alla mina värden såg bra ut, blodtrycket
var fortfarande lågt. Urinet visade inget tecken på äggvita eller infektion etc.
Dock var mitt järnvärde väldigt lågt, och kan vara en av sakerna som spökar
som gör att jag känner mig dålig.
Vi pratade om hur jag mådde och vad de kunde bero på. Och BM Åsa trodde
att de kunde vara för att jag sover dåligt. Så jag aldrig riktigt blir utvilad. Så de
kan vara därför jag får huvudvärk. Så jag ska "Ta några alvedon, drick
vatten, ät järnrikt och vila vila vila"
, så det får jag tydligen göra.
Jag som redan tycker att jag är lat och vilar mycket. Men tydligen inte tillräckligt
för att jag ska må bra.

Bebisen verkar dock ha de gött. Ligger med huvudet ned, och med rumpan
uppe vid revbenen. Mitt SM mått låg idag(v.33+0) på 32cm. Snart får de inte plats
mera. BM sa att livmoderna var precis nedanför revbenen. Skruttens hjärtljud var
även bra, 155 slag.

Nu ska jag försöka vila lite. Är verkligen helt slut i hela kroppen.Diskade lite
nyss och de tog rejält på krafterna. Oroväckande.
Frågan är vad man ska se på idag. Jag vill ju gärna se 2 säsongen av 7th heaven.
Men eftersom jag inte har den får de stå mellan Greys Anatomy säsong 3, eller
Gilmore Girls säsong 3. Vad ska man välja? Båda serierna är ju väldigt bra.
Chocklad skulle vara vädligt gott. Har bara kakao hemma, och de är inte så gott
att äta rakt av.


Vilken serie? Svårt val för mig.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, vad jag saknar att vara gravid... När jag väl var höggravid ville jag inget hellre än att slippa sömnsvårigheter, nästäppa, förvärkar, foglossning, you name it... Men nu saknar jag det verkligen! Trots att den saknaden fylls till en viss del av Viggo som är här nu, så tror jag aldrig att jag kommer sluta längta tillbaka till tiden som gravid.

Ta väl vara på den! Snart är du spädbarnsmorsa och har fullt upp ;)

Hoppas huvudvärken försvinner!

2008-03-01 @ 00:39:32
URL: http://missflodstrom.blogg.se
Postat av: Josefin

Vad har du för gästlösenord till din Bilddagbok?

2008-03-02 @ 19:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0