Liv i luckan.

Datum:2008-12-26 Tid:01:37:36
Sitter här med världens piggaste bebis i famnen. Hon somna vid 20:30 och vaknade vid
23 och ville aboslut inte somna om. Bara tutta en jäkla massa, kissa upp en blöja till
max och sedan sitta här och bara vara vaken. Hon gnuggar sig ofta och läskigt hårt i
sina ögonen. Men nej, Ellie vill ta mig fan inte sova, utan vill vara uppe och busa med mor
sin. Lilla skruttan.

M är ute, något som planerades för längesedan, så kriget med brusfröet blir bara mellan
henne och mig. Men de är bara att bita ihop. Blir väl att leka lite på golvet, läsa tidningar
och kanske seklart på den där Harry Potter filmen jag satte igång någon gång i förra
veckan.

Fick ett samtal från Emma som berättade att hon bestämt med M att vi skulle komma
hem till henne & Micke på nyårsafton. Hon tyckte allt de var dags att finna oss en barn-
vakt för att de är nyttigt för Ellicka att komma ut lite. Vore skojj, men vet inte ritkigt om
man skulle kunna hitta en barnvakt nu, och inte heller om jag skulle palla det.
Och om de är nyår vill man ju gärna ta några glasvin eller en och annan öl. Sitter och
småläser lite om alkohol & amning nu. Så som de står överallt så ska de vara okej att
amma när jag är nykter för då är mjölken nykter. Men jag vet inte, är lite osäker. Jag vill
ju inte sätta Ellicka i fara.
Vore kul att komma ut lite för första gången på 1½ år, men men, vi får väl se hur de blir
nästa vecka. De är ju nyår nästa år igen, får väl ta igen det då i sådana fall.


"Nedu mor, sova ska du inte få göra inatt!"

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilket fint kort på er!!

Ditt hår ser så fint ut så!

PUSS, saknar dig!

2008-12-27 @ 00:13:39
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Armin

Gud va fint kort! Älskar sparkdräkten på henne! Så söt ;)

2009-01-03 @ 13:51:41
URL: http://damnthatarmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0