15 December.

Datum:2008-12-15 Tid:18:32:31
Nu var de ett tag sedan jag skrev här igen. Full rulle och massa annat att stå i så jag har
inte haft orken eller tid för det. Vi var i Varbergs hos M's mor och blev bortskämda. Fick
sovmorgon, underbar mat och spelade Wii. Vi passade även på att jättesnabb tripp in till
stan i Varberg och köpte lite kläder till Ellicka, eftersom hon växer ut allt hela tiden!

Samma dag som vi kom hem från Varbergs så fick vi ringa min syrra och ta oss en liten
visit mitt i natten till sjukhuset med Ellicka. Hon har varit(och är fortfarande) fruktansvärt
hård i magen. Så hon bara skrek och var ledsen och ingeting hjälpte. Så vi fick åka upp
dit och få lite laxeringsmedel i rumpan på stackarn. Efter lite skrik så lyckades hon
bajsa ut en hård köttbulle, men inget mer. Och nu har de hållt på så i några dagar, och
även fast vi ger extra vatten och hon får amma lite mer på nätterna så verkar de inte ge
sig. Så min far skulle ta sig en tripp till apoteket nu och köpa lite microlax till Ellicka. Så
då får vi hoppas att de släpper.

Igår kom far & Eva förbi och gav oss lite pepparksdeg, en falukorv och en julskinka. Så
nu ska jag banemig grillera julskinkan och äta gott ett tag framöver. Jag älskar julskinka
med senap på en smörgås. Far & Eva skruvade även upp Ellickas grind så hon inte
kan ramla ner för trappan i lägenheten. Så nu behöver jag inte få dödspanik om hon
kryper förbi köket. För här kommer inga bebisar ramla ner för trappor inte!

Idag fickvi besök av Ellickas farfar en stund. Vi alla tog oss en promenad till Ica Maxi och
handlade lite. Ellicka fick lite nya leksaker. 2 som piper och någon ko som spelar en
liten truddelutt. Intressant, iaf enlgit Ellicka.

Just nu ska vi äta ärtsoppa och försöka få lillan på gott humör. Jag bakar även för första
gången Key Lime Pie, så vi får väl se hur de slutar. Egentligen ska pajen stå i kylen och
stelna i några timmar. Men jag är ju en sådan person som inte kan vänta, så jag ställde
in pajen i frysen och hoppas på de bästa. Så då kanske jag kan bre på marängen.
Kanke kommer på bilder på Ellicka senare, och en bränd paj.

Kommentarer
Postat av: Anki

Inte aktuellt med egen lägenhet längre?

2008-12-15 @ 20:15:58
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0