Vårig morgon.

Datum:2008-04-16 Tid:09:53:22
Här sitter jag trött men ändå jättevaken. Även fast klockan nästan var 5 inatt sist
innan jag somnade så kan jag inte somna nu. Solen lyser ute och de känns vårigt.
Jag fick ett ryck och gick upp vid kvart i 9 och började leta efter min gamla slitna
söndriga vårjacka(som redan förra våren var för liten, så att jag skulle komma i
den nu skulle vara ett under). Jag hittade inte den, vet inte var den blivit lagd. Jag
vet att den hängde i hallen i höstan när vi flyttade in, men sedan dess har jag inte
sett den. Jag vet inte om jag råkat packat ner den eller hängt den någon annan-
stans eller om M gjort de. För några veckor sedan röjde och rotade M's mor i
hallen och hallgarderoben, så jag vet inte om hon kanske lagt den någonstans.
Störande, för jag vill ut. Jag känner att jag måste ut i våren. Inte för jag är så pigg
och smidig när jag går. Och jag vet inte vad jag vill göra eller har råd till att göra
i stan, men jag vill ut. Jag måste ut.

Något som har gjort mig väldigt besviken är en blogg. Jag ramlade in på en blogg
för ett väldigt bra tag sedan och fastnade ganska fort och jag har läst den bloggen
flera gånger om dagen sedan dess. Och nu för några dagar sedan var bloggen
nerstängd, och jag tog förgivet att de var något misstag eller att ägaren höll på att
ändra på sidan. Men icke, tydligen nu när jag läst lite på andra bloggar och liknande
så har jag fått reda på att den bloggen varit fake. Bloggen handlade om Maja som
var nyss fyllda 15 och hennes son Max som precis fyllt 1 år. Hon skrev om sitt liv
som väldigt ung mamma. Om livet från att få reda på att man är gravid i 5månaden
och inte vilja ha barn, inte ens ha tanken på de och sedan inte ha ett val. Men att
sedan allt varit jättebra när bebisen vädligt kommit. Hon hade bilder på sig och sin
son och videoklipp, men tydligen var allt stulet och liknande. Och bloggen som Max's
pappa hade var tyldigen också något som personen som låg bakom Maja's blogg,
så de var ju såklart fake.
Så nu känner jag mig riktigt dum och besviken på att jag gick på de. Att jag tog in
mig allt och kände att den här personen verkar ritkigt vettig och duktig. Men nu så
visas ju allt bara vara lögn ändå, och de känns så jävla ledsamt och tråkigt.
De är verkligen en nackdel med bloggar, man vet egentligen aldrig vem personen
bakom bloggen är. Man vet inte vem som skriver inläggen.

Igår kväll blev de aldrig tidigt sömn ändå. Jag fick ett ryck och ville ut. Så jag och M
tog en långsam promenad bort till Coop och köpte senap och ärtor. M köpte sig lite
chocklad och jag köpte 2 små glasspaket från Coops märke X-tra. 6.90kr för glass,
och glassen var inte äcklig och varken jag eller M har blivit magsjuka så jag tror att
jag kommer köpa den igen. Blev förtjust i den melonglassen, smakade verkligen
sommar kulglass.
Så jag och M satt upp igår långt in på natten tills Wow hade sin veckliga shoutdown.
Sedan de lilla jag väl har sovit inatt drömde jag såklart om Wow. De gör man alltid
när man spelat, och inte lite heller. De är verkligen bara Wow i hela skallen på en.
Blizzard borde ringa mig om dom vill ha några nya idér, för jag har drömt om
instancer som jag själv inte ritkigt vågat gå in i eller som skrämt upp mig rejält.

Nu ska jag lyssna vidare på Cat Stevens - The Wind och göra lite te.
Fan vad vårigt de känns ute. Uscha, jag vill fortfarande ut i våren. Men vågar inte
riktigt, tänkt om vattnet går eller värkarna börjar när jag är på stan. bara 2 dagar kvar
till BF idag. Men vad är oddsen på att Skrutten tänker komma? Inte stora, h*n vill ju
aldrig komma ut. Min 24kg bebis kommer allltid ligga kvar i magen och sparkas.

Kommentarer
Postat av: emily

mm, fy vad surt att få veta att någon bara ljugit. Har varit med om samma sak fast på familjeliv. Riktigt surt!

Haha, ja jag tror faktiskt inte heller att din bebbe kommer ut, den lär ju ligga där i all framtid ;)
kram

2008-04-16 @ 10:50:23
URL: http://emslo.blogg.se
Postat av: ' CAROLIN

oj, nu är det inte långt kvar för dig :D spännande! vi sålde vagnen, eller ja jag sålde den, hade den bara en månad ^^ den var alldeles för lätt och ranglig tyckte jag, jätte bekväm på sommarn men annars inte, alldeles för kall på vintern :/

2008-04-16 @ 12:09:31
URL: http://leosmamma.se
Postat av: ' CAROLIN

haha, nej jag vet det är precis så, men sen när man minst anar det så kommer bebisen :D leo kom ju redan vecka 36, jag kan ju säga att han kom väldigt lägligt, haha, egentligen inte men det är ju det finaste jag någonsin fått så det gjorde inget :)

2008-04-16 @ 13:00:57
URL: http://leosmamma.se
Postat av: Anonym

jag gick med på det med rubb och stubb. det var jätterealistiskt tyckte jag! måste vart nån jävla författare som gjort bloggen >

2008-04-16 @ 14:41:39
Postat av: elin

men jag förstår inte riktigt det där med bloggen. den har ju funnits så länge och "hon" hade SÅ många läsare per dag.
borde ingen ha fattat det tidigare?! läskigt!

2008-04-16 @ 23:15:59
URL: http://discoemix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0