Såhär ligger det till.

Datum:2008-04-14 Tid:21:22:06
Jag har börjat få lite ångest. De är så många som bett mig(människor jag
egentligen inte umgås med längre) att så fort Skrutten tittar ut ur min mage
så måste jag höra av mig. Ringa eller skriva ett sms. Och jag har varit dum
nog och sagt: "De är klart att jag kan göra." Men nu känns de jättedumt.
För flera av dessa personer jag lovat eller sagt jag till vet jag med mig om
att jag inte kommer höra av mig till(förlåt för detta). För om jag skulle skicka
ett sms till alla jag känner när Skrutten kommer ut skulle de bli en jävla
massa sms. Och de är nog inte direkt första preo när jag precis blivit mamma.
Jag tror, nästan vet med mig helt att jag och M kommer höra av oss till våra
föräldrar och våra närmaste vänner, enbart.
Usch, jag vill inte ha dåligt samvete för att jag inte anser längre att visa är
bland mina närmaste och jag vill inte ha dåligt samvete över att jag inte kommer
att informera dem de första jag gör när Skrutten är här.
Men och andra sidan så har inte dom eller jag hört av varann på evigehter.
Inte mer än att jag fått lycko önskningar via bloggen, msn, sms eller mail.
Jag kanske är konstig, men jag vill inte ritkgit dela med mig av mina och M's
egna speciella upplevelse till alla, speciellt inte folk jag litar på eller egentligen
längre tycker om. Ni får faktsit ursäkta mig, men såhär känner jag.

Sedan kan jag även passa på att säga till mina fina dagiskamrater att jag
är vädligt asocial nu. De är inte meningen att ignorera er som jag gör. Men jag
orkar helt enkelt inte ringa och jag har förtillfället inga pengar på telefonen så
jag har inte kunnat höra av mig på sms. Tack för era sms, samtal och sådant,
det uppskattas och veta att ni bryr er om mig, även fast jag är dåligt och inte orkar.
Jag hör av mig när jag känner att allt känns lite lättare och inte så jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Tovan Tycker

Ta det lugnt! Pressa dig inte med massa "måsten". Ta hand om dig själv, M och bebis. Vi andra får vackert vänta tills du har tid, ork och lust. NI ÄR VIKTIGAST! Skit i allt annat. Sanna vänner förstår. Er första tid tillsammans är så viktig. Vi andra kan gott vänta! Jag tänker på er hela tiden! Kram

2008-04-15 @ 20:08:06
URL: http://tovan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0