Hemma från barnmorskan.

Datum:2008-04-10 Tid:14:42:44
Idag har jag och M varit hos BM Åsa och gjort allt de där vanliga man gör. Vi
mätte magen, jag har växt 1cm på 6 dagar. Så SFmåttet låg på 36cm. Mitt
blodtryck var lågt och fint som vanligt. Hon frågade även om jag vägt mig på
senaste, som jag faktiskt gjort idag innan vi gick dit. 81kg, alltså har jag gått
upp 23kg allt som allt. (Inte konstigt att mina bena är svullna som stockar.)
Skruttens hjärta låg på 132slag per minut. Nu var Skrutten även fixerad, så
nu är h*n redo för att komma ut. Men BM Åsa sa att bara för att Skrutten är
fixerad behöver de inte betyda att något ät på G. Men hoppas går ju alltid.

Sedan måste jag sluta läsa andras bloggar. Iaf bloggar om folk som precis
blivit föärldrar eller är det. För alla som är gravida(eller rättaresagt var) som
skulle ha barn ungefär samtidigt som mig, eller till och med senare, dom
verkar trycka ut sina bebisar på räls. De flesta får barn 5veckor till 13 dagar
tidigare. Och här sitter jag, 8 dagar kvar till BF och inte en värk. Bara en stor
tung zebrarandrig mage med en bebis som växer sig jättestor. Så stor att
när de väl är dags(om 4 veckor om jag får gissa), så kommer bebisen
fastna och inte komma ut. Den kommer ha ett sådant huvud att de bara
säger stopp, och där kommer jag ligga i all evigehtet med ett stort huvud
mellan mina ben. Eller så kommer dom komma på att bebisen är en jätte
när vi kommer till BB så de blir ett akutsnitt och ut kommer en bebis på 8kg
och 1 meter lång.

Nu ska jag äta upp min bit av den vita kladdkaka så bebisen blir ännu större.

Kommentarer
Postat av: Bettan

ANNA. Du måste LOVA att höra av dig så fort du bara kan när sötungen har kommit ut! LOVA.
Jag tänker på er varje dag, hoppas allt går fint :)

2008-04-10 @ 18:38:10
URL: http://www.elizabethnilson.blogg.se
Postat av: Jossan

Haha haha... Jag råkade hamna här av en slump och skrattade gott åt det där med en bebis på 8 kg och 1 meter lång =)
Väntan på att bebisen ska komma ut är lång, jag kände likadant när jag väntade min flicka!
Ha det gott och kika gärna in hos mig//Jossan

2008-04-10 @ 19:28:16
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: Stella

Hahahaha, du väger ju mindre än mig. :

2008-04-10 @ 19:29:47
Postat av: Anonym

Jag har följt dig nu lääääänge keff och jag börjar bli nervös ! :) Tänk vad du skulle bli känd om du fick ut en unge på 1 meter va ! ;D

2008-04-10 @ 20:44:48
Postat av: emily

Vi var tillsammans i 2 år innan hon föddes och gjorde slut innan vi visste att jag var gravid. Så nej, inte när Engla har funnits :)
kramis

2008-04-10 @ 21:03:03
URL: http://emslo.blogg.se
Postat av: elin

hahaha! vilken hemsk förlossning det skulle vara! 1 meter..

2008-04-10 @ 23:11:54
URL: http://discoemix.blogspot.com
Postat av: Kajsa

alltså, jag känner med dig Anna, inte för att jag vet hur det är att vara gravid, men jag var elva år när min yngsta syster föddes och jag kommer fortfarande ihåg hur jobbigt mamma tyckte att det var, jag tror hon jämförde sig själv med en elefant som var gravid med en fullvuxen blåval... Och det vill jag inte att du ska känna! Håller tummarna för att bebisen kommer snart! :)

2008-04-11 @ 01:36:34
URL: http://ebbakajsasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0