Baksug och 1 dag till BF.

Datum:2008-04-17 Tid:15:21:53
Jag håller på att bli galen, är så fruktansvärt sugen på att baka. Att få äta socker.
Såklart inte rent socker, för i sådana fall hade jag ju bara kunnat ta fram socker-
packetet och ätit ur det direkt med sked. Men gud vad jag är sugen på en kladd-
kaka, bullar eller en munk. De kliar riktigt i fringrarna, men eftersom de är torka
på bakingridienser i vårat hem så går de ju inte. Jag får helt enkelt hålla ut.
Jag ramlade in på en kändismammas blogg där hon lagt ut recpet på kanel-
bullar i sockerkaksform. Något som jag tänker göra direkt när jag har saker till.
De ritkigt vattnas i munnen på mig, men jag får nöja med med mitt söta frukt te.

Imorgon är de BF. Men de kommer inte bli någon bebis idag eller imorgon.
Jag kommer få leva med att jag kommer gå över flera veckor. Jag får väl helt
enkelt bara acceptera att Skrutten inte är redo att komma ut, och jag kanske
egentligen inte är redo heller. De ligger disk i diskhorn och jag har inte dammat
något i lägenheten på ett tag. Jag vill ju helst inte åka upp till BB i 3 dagar och
komma hem till en dammig lägenhet och möglig disk, den resan vill jag bespara
Skrutten på. Iofs tror jag inte de skulle vara jordensundergång om 2 grytor och
några bestick var odiskade, men jag vill ha de rent när h*n kommer hem.
Känner mig såklart ledsen över att jag går omkring som en jättestor pingvin
och att de är frustrerande att bebisen inte vill komma ut. Och att M's skämtsamma
kommentar "Att du kanske blir den första i Sverige som är gravid i ett år"
fick mig att tänka till lite och blir smått förskräckt kanske är förståligt.

Idag vaknade jag sent, som jag verkar göra varje dag nu. M hade redan vaknat
och var uppe och gick när jag hasade ur mig ur sovrummet med de stora dun-
täcket virar runt mig. Sedan blev den en kort och icke trevlig ducsh för mig.
Mina planer idag är suddiga. Jag vet att jag ska träffa far min när han kommer hem
från jobbet. Idag ska ska de äntligen invensteras i en fungerande plattång, och de
är tack vare min far. Ska bli skönt att ha en plattång som faktiskt plattar håret.
Och förhoppningsvis en plattång som inte göra konstiga elektiskaljud ifrån sig
varje gång man slår på den, eller röra den, eller stänger ihop den.
Nu blir de kanske lite wowande, men jag har huvudvärk, så de är ingeroligt att
sitta och glo på en skärm då.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hoppas bebben kommer snaaaart!

2008-04-17 @ 15:44:12
URL: http://www.sofiapauline.blogg.se
Postat av: josefin

ooh och snart kommer du berätta för mig att du har fått din lilla efterlängtade bebis :) Guud vad spännande, det är riktigt spännande de sista dagarna, och speciellt när allt sätter igång, det är verkligen en upplvelse :)

2008-04-17 @ 17:25:11
URL: http://wigren89.blogg.se
Postat av: josefin

jag fick min bebis en dag före bf, och alla runt omkring mig inklusive jag trodde att jag skulle gå över flera veckor ;) Det kan gå snabbare än vad man tror. Det kan bara komma, helt plötsligt utan någon som helst förvarning. Som för mig ;) haha.

2008-04-17 @ 17:27:12
URL: http://wigren89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0