13 November.

Datum:2007-11-13 Tid:14:56:23
Igår var jag och M på Rosmöte hos barnmorskan. Det vara vi 2, min
socialsekreterare, min konaktperson, barnmorska och en barnläkare från BVC.
Jag & M trodde nog att de skulle vara värra, att dom skulle klanka ner på oss
något fruktansvärt, säga att vi aboslut inte kunde bli föräldrar och att soc kommer
ha oss under upsyn hela tiden.
Men nej, mötet blev ganska positivt. Ingen nedklankning. Mest positiva saker.
Min socialsekretare och min konaktperson förklarade mycket om hur jag har varit,
och vilken person jag är nu. Och från och med i Januari kommer jag att bli fri,
alldeles självstädigt. Och dom trodde inte att de skulle bli något problem med mig
som mamma, speciellt inte nu när jag har M.

De som togs upp var att jag eller M inte ska vara rädda att ta konakt  med soc om
jag skulle hamna i någon lång och jobbig depretion(som jag gjort förr i tiden).
Utan att de är bra att folk omking oss, och min barnmorska vet om det.
Vi bokade även in ett möte den 10 Mars, för att då är vi närmare BF datumet,
så får vi se hur det går med oss, och om jag vågat mig till en förldrarkus.
Jag har nämligen svårt att träffa folk, speciellt i grupper, så jag kanske måste få in
faktan från något annat håll.

Efter mötet belönade jag mig med något som jag sucktat efter länge, den 7e säsongen
av Gilmore Girls på dvd. Så jag har mest legat i sängen sedan igår, kollat på avsnitt
efter avsnitt och bara njutigt. Dock håller jag antagligen på att få influensan, för jag
har en lätt feber, ont i nacke & rygg, plus att magen krampar. Jag hatar att vara sjuk.
Hoppas bara inte den lilla i mig tar illa vid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0